52 (157)

Tyś pragnienie serca mego, przyjdź choć raz, pokaż twarz;
Tyś moim celem i nagrodą, przyjdź choć raz, pokaż twarz.

Potargany ja i bez spokoju, jak warkocz Twój, warkocz Twój;
Ty wiesz, jak mnie uspokoić, przyjdź choć raz, pokaż twarz.

O drodze i schronieniu* nie mów, nie mów już, nie mów już;
Tyś mą drogą i schronieniem, przyjdź choć raz, pokaż twarz.

Wziąłeś z ziemi garść gliny, garść gliny, jedną gliny garść,
ja zaś pośród tej gliny,* przyjdź choć raz, pokaż twarz.

Choć wiem co dobre i co złe, choć wiem to, choć wiem to,
Twego piękna nie znam, przyjdź choć raz, pokaż twarz.

Aby mój rozum nie spłonął w miłości Twej, w miłości Twej,
nie mędrcem a głupcem ja, przyjdź choć raz, pokaż twarz.

Królu Saladynie,* który zarazem tu jesteś i którego nie ma;
Tyś cudownym spełnieniem,* przyjdź choć raz, pokaż twarz.

tłum. albert kwiatkowski

droga i schronienie - rah i manzel (postój/dom). Na drodze, po jakiej kroczy sufi, znajdują się postoje, które wyznaczają etapy duchowego rozwoju.
Wziąłeś z ziemi garść gliny... - muzułmanie wierzą, że człowiek został stworzony z gliny. Tu mamy nawiązanie do tego.
Królu Saladynie - ów Saladyn (Salahoddin) to złotnik z wioski niedaleko Konii. Był analfabetą, co nie przeszkodziło, aby Borhanoddin (duchowy nauczyciel Rumiego) wybrał go na swego następcę. Jeden z najbliższych towarzyszy Rumiego. Po zniknięciu Szamsoddina zajął jego miejsce.
spełnienie - wesal oznacza w terminologii sufickiej dotarcie mistyka do Boga, złączenie się z Nim, osiągnięcie etapu fana, który jest zniszczeniem swego "ja".